Založiť webovú stránku alebo eShop

PRE VAŠE ZDRAVIE

imageOdkyslenie je nutnosť k udržaniu zdravia!

 
Organizmus každého z nás je prispôsobený tak, že by sme sa mohli dožiť až 130 rokov. Svojim štýlom života si buď dokážeme zachovať zdravie až do pokročilého veku, alebo naopak privodiť choroby a predčasnú smrť. 
Zloba, stres, nevhodná skladba stravy či neprimerané správanie nám odrátajú potrebné body z nášho "životného konta" Zároveň sa tak vytvára vhodné prostredie pre ochorenie a bolesť. Je však úplne v našich možnostiach tento proces zastaviť a zmeniť v pravý opak. Dlhý život v zdraví a pri sile je iste nanajvýš potešujúce; je to dar, ktorý si sami môžeme kedykoľvek venovať. Nevyžaduje od nás veľkú námahu a u každého vedie ku kladnému výsledku - dosiahneme podstatne dlhšiu mladosť a do vysokého veku zdravie a  vitalitu. 
 
Existuje nespočetné množstvo chorôb, ale iba jediná ich príčina: nevhodný spôsob života. Keď nie je taký, ako má byť, necítime sa dobre a ochorieme. Sú dve príčiny nezdravého spôsobu života - nevedomosť a nedbalosť. Obe je možné kedykoľvek odstrániť - a jediným účinným liekom je naša snaha to urobiť. Mnohí z nás si však radšej vezmú prostriedok proti bolesti, a keď zaberie, nahovárajú si, že sú už zdraví.
 
Prekyslenie organizmu je v súčasnosti jednou z najnebezpečnejších civilizačných chorôb, pretože zdravie je bezprostredne závislé na rovnováhe medzi kyslosťou a zásaditosťou nášho tela. Prekyslenie spôsobuje väčšinu chorôb a dôkladné odkyslenie a doplnenie minerálnych látok v tele tvorí základ každej terapie. Tá prebieha predovšetkým za pomoci prirodzenej stravy, bohatej na zásadité látky. Hovoríme o umierajúcich lesoch a kyslom daždi, ale tie isté škodlivé látky, ktoré likvidujú naše lesy, ničia aj naše zdravie. Najskôr zomrie les, potom človek. Kyslý dážď má za následok kyslú pôdu a tým kyslé potraviny spôsobujú prekyslenosť ľudského tela. Takto narušená rovnováha telesného prostredia vedie tiež k častejším chorobám a predčasnému starnutiu.
 
Prvý krok na ceste k zmene spočíva v odstránení našej neznalosti, druhý krok potom v tom, že urobíme, čo je potrebné, a prímeme nové životné návyky.
 
Skôr alebo neskôr sa všetci musíme zaoberať svojím zdravím. Čím skôr začneme, tým prekvapivejšie a veľkolepejšie budú výsledky. Je teda dôležité začať čo najskôr, ale aj osemdesiatročný človek môže svoj zdravotný stav v priebehu niekoľkých málo hodín výrazne zlepšiť vyrovnaním svojho vnútorného pH.
 
(Výťah z knihy "Preč s kyslosťou" od autora Kurt Tepperwein)
 

Preč s kyslosťou! Je to jednoduché!

Aby vaše telo správne fungovalo, musí byť správne vyvážené. Vaša teplota (36,6), hladina cukru v krvi, hladina kyslíka a oxidu uhličitého a áno, aj vaše pH! Krehká rovnováha medzi kyslou a zásaditou hladinou telových tekutín by mala byť aspoň 7.2 - 7.4, mierne zásaditá. Ak budete mať svoje telo udržiavané v mierne zásaditom stave, máte najväčšiu šancu na celkové vyzdravenie a tým aj zvýšite svoju vitalitu. Keď je vaše telo skôr kyslé, to najviac prospieva rôznym infekciám a chorobám. Prekyslenie býva tiež spájané s rôznymi chronickými degeneratívnymi ochoreniami, ako aj s oslabenou psychikou.
 
Naše štandardné stravovacie návyky, sú veľmi bohaté na kyselinotvorné potraviny, ktoré prekysľujú naše telo, ktoré sa tým stáva náchylnejší k chorobám. Možno sa teda čudovať, že chronický zdravotný stav obyvateľstva je na vzostupe s alarmujúcim tempom? Pritom koľkokrát sa konverzácie u jedla stočí na diskusiu o zdravií, kde si stále viac a viac ľudí sťažuje na depresie, chronickú únavu, artritídu alebo alergia? My vám povieme prečo ... Keď konzumujete kyselinotvorné potraviny, vaše telo musí vyrovnať tú krehkú zásaditú rovnováhu. K tomu musí čerpať z vašich minerálnych zásob (vápnik, sodík, draslík a horčík), čím spôsobí nedostatok týchto minerálov a následne nerovnováhu. Časom tieto minerálne nedostatky môžu spôsobovať rad problémov pre vaše telo, a teda akékoľvek systém vo vašom tele nemusí fungovať optimálne. Systémy ako imunitný systém, hormonálna rovnováha alebo tráviaci systém. Napríklad: horčík je nevyhnutný pre viac ako 300 enyzmatických systémov v tele, sodík (nie kuchynská soľ) je kľúčový pre správne fungovanie obličiek (zadržiavanie vody), vápnik je nevyhnutný pre prevenciu rednutia kostí (osteoporóza) a pre prenos nervových vzruchov svalovej kontrakcie v celom tele. Hmmmm .... Srdce je tiež sval! Prehľad ochorení, u kterých má dlhodobé prekyslenie organizmu rozhodujúci vplyv pri ich vzniku, je uvedený na konci.
 
Bolo pozorované, že ak je vaše telo prekyslené dokonca aj počas krátkej doby, začína degeneratívny proces a zhoršuje sa celkový zdravotný stav. Aby sme prekonali prekyslenie organizmu, ktoré si väčšina z nás časom vypestovala, vytvorili sme nasledovný prehľad potravín a zásady životosprávy.
 
Stručný prehľad potravín z hľadiska kyslosti a zásaditosti:
 
Základným predpokladom je strava, ktorá obsahuje vyvážený pomer zásadotvorných a kyselinotvorných potravín. To znamená, že 80% stravy musí byť tvorená alkalizujúcími (zásadotvornými) potravinami (a najmenej polovica oných 80% by mala byť surová), napríklad listová zelenina a len 20%potravinami kyselinotvornými. (Akonáhle dôjde k znovuvytvorenie rovnováhy metabolizmu, možno tento podiel trochu znížiť.) Na tanieri sa potom objaví oveľa menšie porcie kyselinotvorných jedál (napríklad mäsa a obilnín). Okrem toho udržať vyrovnané pH bez väčšieho zaťaženia metabolizmu pomáhajú tiež starostlivo volené a kvalitné doplnky stravy, ktorá pomáhajú pH tela udržiavať.
Surová strava viac alkalizuje, varené jedlá skôr okysľujú.
 
(UPOZORNENIE: Niektoré odborné knižné zdroje sa pri rozdelení pH bilancie potravín v malom percente líšia)
 
Kyselinotvorné potraviny
 
Všeobecne platí, že potraviny živočíšneho pôvodu (mäso, vajcia, mliečne výrobky), priemyselne spracované a rafinované potraviny, kvasnicové produkty, kvasené jedlá, obilniny, umelé sladidlá, nezrelé ovocie a cukry sú kyselinotvorné, rovnako ako alkohol, káva, čokoláda, čierny čaj a sýtené limonády… Obilie je kyselinotvorné, ale niektoré druhy (proso, pohánka a špalda) len veľmi mierne.
Sardely, avokádo, biele víno, zemiakové lupienky, búrske oriešky, zubáč, cukor a sladkosti, čierny čaj, čokoláda, eidam, ementál, fritovací olej, halibut, hovädzie mäso, homár, hus, pečeň, jahňacie mäso, kandizované ovocie, kapor, karbonátok, karí, kečup, kokosový orech, moriak, langusta, ľadvinky, limonády, losos, majonéza, makrela, mušle, nugát, ovocné víno, pálenka, perník, pivo, pstruh, rak, salámy, sardely, sardinky, sleď, vyprážané krokety, soľ, šampanské, šťuka, šunka, tavený syr, tuniak, úhor, zajac, ryža lúpaná, vajcia, mäso hovädzie, bravčové, králičie, slepačie, kapor, slaneček, Ementálsky syr, tvaroh,  biela múka, biele pečivo, krupica, para a vlašské orechy, údené mäso, ovsené vločky, masť, hrach, mandle, lieskové orechy, ...
 
Zásadotvorne a neutrálne potraviny
 
Zelenina je zásadotvorná. Patrí k nej tiež avokádo, paradajky a sladké papriky. Nesladké citrusové plody pôsobia v organizme zásadito, podobne aj naklíčené semená
Ananás, egreš, artičoky, bambusové klíčky, banány, čučoriedky, zemiaky, brokolica, broskyne čerstvé, bryndza, bylinky, camembert, zeler, cibuľa, citróny, cuketa, čaj zelený, čierny koreň, čierne ríbezle, červená repa, červené kapusta, cesnak, datle, tekvica, fazuľa zelené, fenikel, figy sušené,  hlávková kapusta, hrášok čerstvý, hroznové víno, hruška,  špargľa, jablko, pšeno, jahody čerstvé, jogurt, kel, dule, kaleráb, knackebrott, kôpor, krúpy, kukurica, karfiol, kyslá smotana, kyslá kapusta, ľadový šalát, ľanové semienko, maliny, maslo, melón, marhule, minerálka neperlivá, mirabelky, mlieko materské, mlieko kozie, mrkva, nektárinky, uhorky,  černice, petržlen, platesa, cmar, pomaranč, pór, ružičkový kel, ríbezle, ryža natural, reďkev, reďkovka, žerucha, sirovátka, slnečnicový olej, sójové klíčky, šípky, špenát, slivky, teľacie filé a stehno, treska, čerešne, ustrice, višne, želatína, ražná múka a chlieb, ...
 
Program na odkyslenie organizmu
  • pravidelná kontrola hodnoty pH (lakmusovým papierikom v moči, idaálna hodnota je pH 7.4)
  • strava bohatá na zásady
  • dopoludnia jesť najlepšie len ovocie
  • dostatočne piť- nie každá voda je vhodná, pokiaľ možno sa obmedziť na vodu čistú,    neperlivú, aspoň 2,5 l denne
  • jesť veľa prirodzených predovšetkým čerstvých potravín
  • obmedziť bielkoviny (mäso a mliečne výrobky),cukor a sladkosti, soľ
  • vyhýbať sa "jedom" ako alkohol, nikotín atď
  • vyvarovať sa zlosti a zbytočným stresom
  • denne zaraďovať potravinové doplnky so stopovými a minerálnymi prvkami
  • čo najčastejšie si dopriať celotelový zásaditý kúpeľ so sódou bikarbónou
  • 3x týždenne si vymočte nohy 30-50 min. v horúcej vode s 2 pol.lyžicami morskej soli a 2 pol.lyž.sódy bikarbóny
  • jesť v pokoji a dôkladne žuť
  • nejesť neskoro večer
  • denne zaisti telu prísun zásad, aby pH hodnota telových tekutín dosiahla 7,5 jednotiek (strava, odkyslujúci čaj, minerálne doplňky výživy)
  • denne mať dostatok pohybu kvôli získaniu kyslíka a odkysľovanie pomocou dýchacích ciest
  • prirodzene zhlboka dýchať
  • príležitostne držať pôst
  • užívať rôzne zelené zásadité rastlinné preparáty ako spirulina, chlorea alebo mlady jačneň
  • často jesť zemiaky
  • jedlo ochucovať radšej korením než soľou
  • doma i na pracovisku mať ionizátor kvôli "aktívnemu" kyslíku
  • používať výhradne Himalájsku krištalickú soľ (obsahuje velké množstvo svalitných minerálov)  a úplne vylúčiť soľ kuchynskú

Prehľad najčastejších chorôb podmienených, alebo spôsobených prekyslením:
 
Alergie, akné, astma, artróza, artrititída, atérioskleróza, bronchitida, bolesti chronické, migréna, celulitida, cukrovka, nafúknuté brucho, DNA, depresie a duševná skleslosť, dvanástnikový a žalúdočný vred, cholesterolové skládky, exémy, hemoroidy,kríza pri hladovaní, hnačka, horúčka, degenerácia medzistavcových platničiek, osteoporóza, vysoký krvný tlak, klimakterické ťažkosti, premnoženie kvasiniek, , nadváha, opuchy, náladovosť a podráždenosť, slabé nechty, padanie vlasov, oslabené väzivo, poruchy spánku a potencie, zvýšené porenie končatín, premenštruačný syndróm, reuma, rakovina, poruchy prekrvenia, mozková mŕtvica,  srdcový infarkt, pálenie záhy, paradentóza, kamene obličkové a žlčové, senná nádcha, skleróza multiplex, neuralgie, tenisový lakeť, tráviace a črevné problémi, svalové kŕče, telový zápach a zápach z úst,  studené končatiny, únava, kazivosť zubov, znížená imunita, nehojací sa vred predkolenia.
 
Viem, že hore uvedené znamená veľkú dávku silnej vôle a výdrže, ale odmenou Vám bude vaše pevné zdravenie a aktívny život.  Prajem Vám veľa, trpezlivosti a  rozhodnosti v dodržiavaní zdravej životosprávy.
                                                                
Mgr. Tatiana Bartová
TOPlist